Skip to content

Tina: „70 e noul 50. A fost o călătorie minunată !” / Tina: „70 is the new 50. It’s been a wonderful journey !”

Noiembrie 30, 2009

[RO] (English below)

În ajunul celei de-a 70-a aniversări, Tina Turner a acordat un scurt interviu cotidianului britanic Daily Mail.  Curioşi de vitalitatea pe care a demonstrat-o în ultimul său turneu mondial, jurnaliştii au vrut să afle dacă doamna muzicii Rock ‘n’ Roll simte că va împlini 70 de ani şi cum a reuşit să se păstreze într-o formă atât de bună.

„Poate că mi-aş simţi vârsta dacă pielea de pe faţă mi-ar atârna, de pe urma numeroaselor facelifturi, făcute încercând să fiu Tina Turner. Dar nu e cazul !

Sunt puternică. Am trecut printr-un divorţ, prin separarea de familia mea, prin tot felul de nenorociri. Nu le-am lăsat să mă doboare. Nu sunt o alcoolică, n-am fumat niciodată, n-am luat niciodată droguri. Am trecut prin dezastrele din trecutul meu, fără a apela la asemenea lucruri. Am ajuns aici nealterată.

Pentru mine, vârsta nu reprezintă o problemă. 50 e noul 30, 70 e noul 50. Nu există reguli care să spună că trebuie să te îmbraci într-un anumit fel, sau să te porţi într-un anumit fel. Trăim vremuri interesante pentru femei.”

Tina trăieşte de 22 ani alături de Erwin Bach, cu 17 ani mai tânăr decât ea, în reşedinţa din Elveţia, în apropierea lacului Zurich, şi în cea din sudul Franţei,  în dealurile de la nord de Nisa. Bea zilnic cantităţi impresionante de apă şi încearcă să aibe o dietă sănătoasă. Mărturiseşte că mănâncă doar două mese pe zi, pentru că doarme „destul de mult”. Micul dejun se constituie exclusiv din fructe, iar cina o ia nu mai târziu de ora 18:00. Preferă în special bucătăria italiană şi tailandeză, paste mănâncă de cel mult două ori pe săptămână, iar forma şi-o păstrează prin exerciţii, saună, sesiuni cu aburi şi plimbări.

Sfatul ei ? „Ţineţi pasul cu moda, păstraţi-vă silueta şi hainele pe care le purtaţi. Dacă arătaţi bine şi încă puteţi face treabă, atunci face-ţi-o. Niciodată nu mi-am făcut griji în legătură cu vârsta.”

„Sunt vanitoasă. Când mă uit în oglindă, vreau să-mi placă cum arăt. Sunt mulţumită de felul în care îmbătrânesc.

„Oamenii cred că viaţa mea a fost dură, dar a fost o călătorie minunată. Cu cât îmbătrâneşti, cu atât îţi dai seama mai mult că nu contează ce ţi se întâmplă, ci cum reacţionezi la ceea ce ţi se întâmplă.”

[EN]

In the eve of her 70th anniversary, Tina Turner has given a short interview to the british newspaper Daily Mail. Being curious about her vitality from her last world tour, the journalists wanted to know if the lady of Rock ‘n’ Roll music fells like she’s gonna turn 70 and how did she managed to stay in such a good shape.

“Maybe I would relate to my age if my skin was falling from my face because I’d had so many facelifts and was trying too hard  to be Tina Turner. But I’m not !”

“I am strong. I lived through a divorce, separation from my family, all kinds of hell. I never let  it break me down. I’m not an alcoholic. I’ve never smoked, I’ve never done drugs. I’ve floated through the disaster of my past clean. I arrived here undamaged.”

“Age is no issue to me. Fifty is the new 30. Seventy is the new 50. There are no rules that say you have to dress a certain way, or be a certain way. We are living in exciting times for women.”

Tina has been living for the last 22 years with her partner, Erwin Bach, 17 years younger than her, in her property from Switzerland, near Lake Zurich, and in southern France, in the hills north from Nice. She drinks daily huge ammounts of water and tries to have a healthy diet. She confesses she eats only two meals per day, because she sleeps „for a very long time”. Her breakfast consist only from fruits and the dinner comes no later than 6 PM. She prefers italian and thai cuisine, she eats pasta once or twice per week and she maintains her shape by exercising, doing sauna, steam sessions and walking.

Her advice ? „Keep up with fashion, keep up with your figure and the clothes you wear. If you look good and you can still do it, then go and do it. I have never worried about age.”

“I am vain. When I look in the mirror, I want to look good to myself. I’m kind of OK with how I’m ageing.”

“People think my life has been tough but it has been a wonderful journey. The older you get the more you realise it’s not about what happens but how you deal with it.”

No comments yet

Lasă un răspuns

